یکی از اولین سوالات وبمسترها این است که آیا باید وبسایت خودمان را برای سئو به دست یک سئوکار بسپاریم یا خیر ؟ . حتی بعضی از وبمسترهایی که در حوزههای پر رونق و شلوغی فعالیت میکنند ، استخدام یک سئو کار را یک عمل نادرست میدانند و میگویند که سایت ما نیازی به سئو ندارد. در حقیقت ، رعایت نکردن فاکتورهای سئو میتواند کسب و کار آنلاین شما را با مشکل مواجه کند.
چرا همه سایتها به سئو نیاز دارند ؟
وبسایتها در تمامیموضوعات و حیطههای کاری (niches) دارای رقیبان زیادی هستند . میلیونها وبسایت وجود دارند و خیلی بیشتر از این مقدار به وجود خواهند آمد . اما حقیقت تلخ آن است که در هر موضوع و کلمه کلیدی ، تنها ۱۰ وبسایت اول در نتایج جست و جو میتوانند فروش مناسب داشته باشند و درآمد خوبی کسب کنند. شاید بگویید روشهای دیگری برای جذب بازدید کننده هست چرا به سراغ آنها نرویم ؟ باید بگویم که زمانی که بازدید کنندگان در موتورهای جست و جو مثلا “هندزفری بی سیم” را جست و جو میکنند ، نمیخواهند داستانهای مربوط به این وسیله را بخوانند ، میخواهند آن را بخرند و این یعنی فرصت . شاید درصد موفقیت شما در این روش ۹۰% باشد ، اما اگر به سراغ روشهای دیگر بروید زیر ۱۰% خواهد بود.
از هر بازاریاب آنلاینی و با تجربه ای در رابطه با فروش بیشتر بپرسید ، مسلما بهینه بودن برای موتورهای جست و جو و مطالب خوب را پیشنهاد میدهد. اما فقط مطالب خوب برای افزایش رتبه کافی است ؟
مزایای استخدام سئوکار
موتورهای جست و جو ، روباتهایی بیش نیستند که فقط کمیهوشمند عمل میکنند . آنها توانایی خواندن و فهمیدن مطالب خوب را ندارند و نمیتوانند به تنهایی بفهمند که کدام نوشته خوب است و کدامین بد. پس چگونه میتوانند وبسایتها را رتبه بندی کنند ؟ پاسخ ساده است ، با توجه به ارتباط کلمات کلیدی به متن و همینطور لینکهای دریافتی و همینطور ، اماده بودن وبسایت برای پذیرایی از موتورهای جست و جو . هیچ ابزار یا کاری نیست که به تنهایی بتواند رتبه سایت شما را در موتورهای جست و جو افزایش دهد . در حقیقت ، بازاریابی آنلاین ، به چندین عامل در کنار هم نیاز دارد و تنها یک عامل کاری را از پیش نمیبرد . همینطور که مطالب خوب به سئو نیاز دارند ، سئو هم به مطالب خوب نیاز دارد.
کدام سئوکار را انتخاب کنم ؟
اگر دانش و زمان کافی برای انجام بهینه سازی را ندارید ، حتما باید یک سئوکار خوب را برای بهینه سازی وبسایتتان انتخاب کنید . سئو وبسایت شما را در موتورهای جست و جو مطرح میکند ، پس میتواند به پیشرفت شما و برندتان کمک کند . سعی کنید برای سئو بودجه خیلی محدودی تعیین نکنید ، اینگونه میتوانید بیشتر از سئوکار خود توقع داشته باشد . چون سئو یک کار سخت و زمانبر است و اگر شخصی از شما هزینه بسیار پایین تقاضا میکند ، به سمتش نروید ! چون میتواند ضربههای زیادی به شما و وبسایتتان بزند . نمیگویم که به سراغ افراد با هزینههای بسیار بالا بروید ، اما به جز بحثهای مالی و اتقصادی ، به عقلتان هم مراجعه کنید و ببینید که آیا سئو اینقدر ارزان است ؟
هر سئوکاری خوب نیست ، شاید او از روشهای black hat استفاده کند و وبسایت شما را در مدت کوتاهی به رتبههای بالا در موتورهای جست و جو برساند ، اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که موتورهای جست و جو هر روز در حال تغییر الگوریتمهای خود هستند و هیچ گاه ، یک تکنیک سئو ، برای چند سال و به تازگی ، چند ماه پاسخ گو نخواهد بود.
پس در مورد انتخاب سئوکار خود کمیهوشمندانه برخورد کنید . سعی کنید که اول نیازهایتان را بسنجید و سپس به سراغ خدمات سئو بروید و انتخاب سئوکار بروید.