آیا فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کرده اید؟ برای آن زحمت فراوان کشیده اید؟ اما هنوز مشتری ندارید تا خدمت خود را به او ارائه دهید! در حال حاضر در تجارت الکترونیک مشتریان با وسواس خاصی محتوا و وبسایت شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند. آنها در مورد محتوای تولید شده قضاوت می کنند، درباره خدمات شما بررسی هایی انجام می دهند و همچنین نظرات سایر مشتریان را حتما می خوانند. شما باید همیشه به انتظار مشتریان از فروشگاه اینترنتی توجه کنید.
آیا تا کنون برای فروشگاه اینترنتی خود چک لیستی آماده کرده اید؟ بهتر این چنین کاری را انجام دهید و همه موارد را در آن وارد کنید. مهم ترین موردی که باید در آن وارد شود انتظار مشتریان از فروشگاه اینترنتی است! ما در اینجا به ۷ مورد از آنها که مهم ترین ها هستند می پردازیم.
مشتریان همیشه با برندی ارتباط برقرار می کنند که محتوای آن برایشان ارزشمند باشد. بنابراین محتوا بخش اعظم کار شماست و انتظار مشتریان از فروشگاه اینترنتی مشاهده محتوای مورد نظر است. این محتوا برای فروشگاه اینترنتی می تواند نوشته های بلاگ، نکات مهم در مورد محصول و راهنمای قبل و پس از خرید باشد. همین مورد می تواند باعث شود برند شما جایگاه ویژه ای پیدا کند. حال این سوال پیش می آید که چه چیزی در تولید یک محتوای تجاری می تواند عالی به نظر برسد؟
محتوای بهینه و عالی می تواند در برند سازی به شما کمک شایانی کند و از همه مهم تر اینکه می تواند ارتباط بین شما و مشتریان را تقویت کند. ابزاری مانند Buzzsumo می تواند به شما برای یافتن یک موضوع مناسب و مورد نظر کمک کند.
حتی با تبلیغات و حمایت از هزینه تولید محتوا می توانید بازاریابی محتوا ایجاد کنید. می توانید یک برند کوچک شوید و با همین تولید محتوا مشتریان خاص خود را جذب کنید.
شما می توانید با کمی پشتکار پشتیبانی خوبی از محتوای خود داشته باشید و جوابگوی مشتریان و کاربران خود باشید! حال می تواند این پشتیبانی به صورت متنی، ویدئویی و یا یک پست جداگانه باشد. این مدل محتوا در کاربران احساس مثبتی خلق می کند.
می توانید محتوای خود را بر پایه تجربیات به صورت داستان هایی بنویسید و در اختیار مشتریان قرار دهید. با اینکار احتمال به اشتراک گذاشته شدن شما بسیار زیاد می شود.
خرید اینترنتی باید کاملا بی دردسر و راحت باشد. مخصوصا وقتی مشتریان با دستگاه های هوشمند خود میخواهند خرید کنند. پس انتظار مشتریان از فروشگاه اینترنتی روش های پرداخت آسان است.
معمولا از روش هایی استفاده کنید که مشتری با یک بار وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود بتواند دفعات بعدی آن را به صورت ذخیره شده بیابد.
برای ورود مشتریان به سایت بهتر است به جای اینکه از نام کاربری و پسورد استفاده شود از وارد شدن به کمک شبکه های اجتماعی مانند جیمیل استفاده شود. همچنین فرآیند خرید را نیز پوشش دهد.
همیشه چندین روش برای خرید آنلاین در نظر بگیرید تا مشتری بر حسب علاقه خود آن را انتخاب کند.
با دقت به سازماندهی فروشگاه اینترنتی خود فکر کنید و سپس عمل کنید. باید به گونه ای محصولات خود را شفاف سازی کنید تا مشتریان به راحتی قادر به یافتن آن باشند.
باید بدانید که مشتریان شما هر کدام رفتارهای منحصر به فردی دارند پس شما باید تمامی آنها را در نظر گرفته و به گونه ای کار کنید که انتظار مشتریان از فروشگاه اینترنتی در یافتن محصولات و دسترسی ها برآورده شود.
حتما باید بخشی را به جستجو در بین محصولات اختصاص دهید. بسیاری از مشتریان دقیقا میدانند که چه میخواهند و تنها یک جستجوی سریع برای آنها کفایت می کند.
سعی کنید دسته بندی های محصولات را به درستی و در بهترین بخش از فروشگاه قرار دهید.
مطمئن شوید که مشتریان می توانند تمامی محصولات را با جستجو بدست آورند و از روش های جستجوی فیلتر شده با توجه به رنگ، اندازه، قیمت و… استفاده کنید.
شما می توانید ترافیک زیادی را به سمت برگه ی محصولات مورد نظر هدایت کنید فقط کافیست آن را در صفحه ی اصلی خود نیز داشته باشید.
سعی کنید قبل از هر کاری بدانید که متقاضیان محصولات شما کدام گروه از مردم هستند. اینگونه راحتر می توانید نیازها و انتظار مشتریان از فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید.
تا جایی که می توانید مراحل خرید و انتقال به سبد خرید را کمتر و راحت تر کنید.
امکان ذخیره ی محصولات مورد علاقه ی مشتریان به لیست علاقه مندی ها را حتما فراهم کنید.
حتما امکان ارسال ایمیل یادآوری و تمامی مراحل خرید را برای مشتریان فراهم کنید.
یک وبسایت تجاری باید از لحاظ طراحی بسیار با حساسیت کار شود. ظاهر سایت آن هم یک فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است و از طرفی در کنار آن باید کارایی خوبی داشته باشد. البته هرگز نظرسنجی از کاربران خود را فراموش نکنید! از آنها در مورد ظاهر و کارایی سایت بپرسید. این خود انتظار مشتریان از فروشگاه اینترنتی را برآورده می کند.
وردپرس خود دارای تعداد زیادی قالب های آماده و شخصی سازی شده می باشد که می توانید بر حسب سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.
در طراحی سایت خود بسیار دقت کنید تا سرعت خوبی داشته باشد! مواظب استفاده از تصاویر و بارگذاری فایل ها باشید که به صورت بهینه از آنها بهره مند شوید. در غیر اینصورت سایتی با سرعت بارگذاری پایین خواهید داشت.
برای فروشگاه اینترنتی خود امکان امتیازدهی به صورت های لایک یا ستاره ای بدهید تا مشتریان بتوانند نظر خود را با یک دکمه بیان کنند. بدین صورت شما می توانید بسیار قدرتمند عمل کنید و متوجه شوید مشتری دقیقا از شما چه میخواهد.
زمانی که مشتریان از فروشگاه شما خرید می کنند نباید تصور کنید که آخرین خرید آنهاست. باید کاری کنید که دفعات بعدی نیز برای خرید به سمت فروشگاه شما بیایند. این کار را می توانید با کمک شبکه های اجتماعی و ارسال ایمیل های اطلاع رسانی به مشتری انجام دهید. او را ترغیب کنید تا باز هم برای خرید به فروشگاه شما اعتماد کند و بازگردد.