یکی از دغدغه های بزرگ وبمسترها، افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بیشتر است. بدیهی است که شخصی که برای رشد وبسایتش تلاش میکند، در صورت عدم مشاهده نتیجه مناسب، و دریافت بازدید درخور، پس از مدتی دلسرد شده و ممکن است کارکردن روی سایتش را کنار بگذارد. این در حالی است که با رعایت یک سری اصول بسیار ساده و استفاده از برخی روش های از پیش اثبات شده، میتوانید بازدید سایت خود را در مدتی کوتاه افزایش داده و شاهد رشد ترافیک وبسایت خود باشید. اگر امروز با مسترکد همراه شوید، به همراه هم روش های افزایش بازدید سایت را بررسی خواهیم کرد. در اینجا هیچ ترفند عجیب و غریبی در کار نیست و هر آنچه در این لیست خواهید خواند، همه راه حل هایی عملی در جذب ترافیک بیشتر برای سایت شما هستند. بنابراین اگر به دنبال روش هایی تست شده، قابل اعتماد و به دور از هر نوع تقلب هستید، این مقاله مخصوص شماست. از شما دعوت میکنیم که در ادامه با ما همراه شوید.
انتخاب هاست مناسب و با کیفیت یکی از مهم ترین ارکان در دستیابی به بازدید بیشتر برای سایت شماست. در واقع این مسئله انقدر حائز اهمیت است که اگر تمامی موارد دیگر را هم یک به یک به درستی اجرا کرده باشید ولی برای سایتتان، هاست مناسبی انتخاب نکرده باشید، مثل این میماند که تا امروز هیچ کاری نکرده باشید. میپرسید چرا؟ فرض کنید در یک مهمانی، چای را بجای سینی، در دستتان بگیرید و به مهمان ها تعارف کنید! هاست اینجا حکم همان سینی را دارد. و سایت شما همان چای است. کیفیت چای شما هرچقدر هم که خوب باشد، اگر آن را از محل درستی به مهمان های خود تعارف نکنید، آنها آزرده خاطر شده و بعدا هم پشت سر شما خیلی حرف ها خواهند زد! همین رابطه بین سایت و هاست شما هم صادق است. سایت شما هرچقدر هم که عالی باشد، اگر هاست شما نتواند آپتایم مناسبی را به شما ارائه کند، دائما از دسترس خارج شود و یا قدرت میزبانی سایت شما را نداشته باشد، این مسئله منجر به کاهش بازدید های شما شده و از نظر سئو نیز به رتبه شما آسیب خواهد زد. چرا که به مرور زمان اگر گوگل مرتبا قادر به خزیدن وبسایت شما و دسترسی به robots.txt سایت نباشد، رفته رفته تعداد دفعات خزیدن سایت شما را کاهش خواهد داد تا این میزان با حداکثر توان پاسخگویی سایت شما تطابق پیدا کند که طبعا این به نفع شما نخواهد بود.
در اینجا این نکته بسیار حائز اهمیت است که گاها مشاهده میکنیم که کاربران، برای سایت های پر بازدید خود، اقدام به تهیه پلن های میزبانی عادی از شرکت های هاستینگ کرده و سپس از کیفیت میزبانی شکایت میکنند. این در حالی است که شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که وقتی پلن میزبانی ارزان قیمتی را که با نیازهای سایت شما تطابقی ندارد، تهیه میکنید، میزبان شما بدون در نظر گرفتن سایر سایت های سرور، سایت شما را با مبلغی بسیار کم میزبانی کرده و خودش و سایر کاربران را دچار ضرر و زیان نماید. بنابراین همیشه برای سایتتان هاستی تهیه کنید که با نیازهای سایت در زمان فعلی تطابق داشته باشد و به مرور زمان در صورتی که این نیازها افزایش یافت، حتما نسبت به ارتقا پلن میزبانی خود اقدام کنید تا وبسایت شما فضای مناسب برای رشد داشته باشد. حتی گلدان یک گل را با بیشتر شدن رشد و افزایش ریشه هایش تغییر میدهند. اینطور نیست؟
قبلا، بارها و بارها بر روی اهمیت بهینه سازی سایت و پیاده سازی سیستم کش، تاکید کرده ایم. در این زمینه به شما افزونه هایی مثل w3 total cache و wp super cache و افزونه Cache Enabler را برای فعال کردن کش در وردپرس و بهینه سازی سایت معرفی کردیم و نحوه تنظیم آنها را برای شما شرح دادیم. استفاده از سیستم کش در سایت از دو جهت بسیار حائز اهمیت است. اول اینکه باعث میشود، کاربران شما زمان کمتری را صرف انتظار برای بارگذاری سایت شما بکنند. و دوم اینکه تنظیم مناسب یک سیستم کش میتواند بار گذاشته شده از طرف سایت شما را بر روی سرور به شکل چشمگیری کاهش دهد.
به تجربه ثابت شده که هرگاه کاربری مجبور باشد مدت زمان زیادی را صرف بارگذاری یک سایت کند، احتمال اینکه صفحه را بسته و به طور کلی از استفاده از آن سایت صرف نظر کند، بسیار زیاد است. این مسئله خطر بزرگی برای وبسایت شماست که با راه اندازی و تنظیم یک سیستم کش میتوانید به سادگی از آن جان سالم به در ببرید. از طرفی هم به این نکته اشاره کردیم که استفاده از سیستم کش در سایت منجر به کاهش بار سایت روی سرور میشود. همین مسئله به تنهایی میتواند منجر به صرفه جویی در هزینه های شما برای تهیه سرویس میزبانی شده و بازه زمانی بین ارتقا های پلن میزبانی شما را افزایش دهد. یعنی با بهره گیری از یک سیستم کش، حتی در صورت پیشرفت سایت خود، دیرتر نیاز به ارتقا پلن میزبانی خود پیدا خواهید کرد.
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو عبارتی است که همه با آن آشنا هستید. یعنی حتی اگر دقیقا هدف و مقصود آن را ندانید نیز، بارها این عبارت به گوشتان خورده است. بهینه سازی موتورهای جستجو یا Search Engine Optimization یا همان SEO را به اعمالی میگویند که بوسیله آنها، سایتتان را برای خزیده شدن و ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو بهینه میکنید. هرچقدر سئوی سایت شما بهتر باشد، احتمال پدیدار شدن سایت شما در نتایج اول جستجو بالاتر خواهد بود.
در اینجا باید صادقانه اعتراف کنیم که دست کم امروز که این مقاله نوشته میشود، سئو را میتوان تا حد بسیار زیادی معادل بهینه سازی سایت برای سهولت و بالا بردن کیفیت استفاده توسط کاربران نیز دانست. یعنی در صورتی که در سایتتان به ازای هر قدمی که بر میدارید، از خودتان بپرسید که آیا این عمل به نفع کاربر است یا خیر، پاسخ سوال شما میتواند مشخص کند که آیا این عمل در بهبود سئوی سایت شما نیز موثر خواهد بود یا نه. البته خوب طبعا یک سری اصول هستند که رعایت آنها در مبحث سئو الزامی است ولی اکیدا توصیه میکنیم که هرگز آنقدر خود را به حدی غرق در موضوع سئو نکنید که صلاح کاربران از یادتان برود.
رعایت اصول سئو و بهینه کردن همزمان سایت برای کاربران، باعث میشود که موتورهای جستجو برای سایت شما ارزش بیشتری قائل شده و وبسایت شما را هر چه بیشتر در نتایج جستجو به نمایش بگذارند که همین مسئله به مرور زمان باعث افزایش چشمگیر بازدید سایت شما خواهد شد.
گاهی پیش می آید که مشاهده میکنیم کاربران از قالب ها یا افزونه های قدیمی که مدت هاست آپدیتی دریافت نکرده اند، در سایت خود بهره میگیرند. در چنین شرایطی عموما کدنویسی این قالب ها با استاندارد های سئو همخوانی نداشته و ممکن منجر به بروز مشکلاتی برای سایت شود. گاهی هم میبینم که فرضا قالبی که برای راه اندزای سایتی به کار گرفته شده، هرچند جدید و از نظر طراحی به روز است، ولی بسیار سنگین بوده، کدنویسی آن با استاندارد های سئو سازگار نیست و تعداد درخواست های آن جهت بارگذاری آنقدر زیاد هستند که سایت کاربر را از همان ابتدا بدون اینکه یک قدم هم به جلو رفته باشد، نابود کرده است!
در راه اندازی و اداره یک وبسایت، استفاده از منابع استاندارد و قابل اعتماد بسیار حائز اهمیت است. از مبحث بهینگی هم که بگذریم، موضوع آزاردهنده ای که اخیرا زیاد مشاهده میکنیم این است که کاربران از منابعی که اصلا قابل اعتماد نیستند، اقدام به دانلود قالب ها و افزونه های متعددی میکنند و پس از بارگذاری این منابع، سایت آنها دچار آلودگی شدید میشود که رفع آن هم اصلا کار ساده ای نیست. همه این موارد با بهره گیری از محتوای تست شده، استاندارد و بهینه قابل رفع است.
از طرفی هم گاهی مشاهد میکنیم که کاربر به نیت بهبود امکانات سایت خود، هر افزونه ای را که در جایی تعریفی از آن شنیده، روی سایتش نصب کرده و حالا سایتش به مخزنی از ۱۰ ها افزونه تبدیل شده که اصلا به آنها نیازی ندارد.
کلیه مواردی که در بالا ذکر شد، از چند جهت موجب کاهش بازدید سایت شما خواهند شد. اول اینکه داشتن تعداد زیادی افزونه فعال در سایت که شما به آنها هیچ نیازی ندارید، میتواند بارگذاری سایت شما را کند کرده و کاربران را در بارگذاری سایت دچار مشکل کند. دوم اینکه هر یک از این افزونه ها یا قالب ها که به دست فراموشی سپرده شده و آپدیت نشوند میتوانند حفره ای برای ورود افراد خرابکار و آلوده شدن سایت شما باشند. راه اندازی مجدد یک سایت هک شده یا آلوده، باعث از دست دادن بازدید بسیاری خواهد شد که شاید تا مدت ها نتوانید آن را جبران کنید. سوم اینکه اگر بدون تحقیق، بررسی و تست یک افزونه یا قالب جدید، سریعا آن را در سایت خود نصب کنید، ممکن است با خطاهای متعددی روبرو شوید و یا قالب و افزونه جدید تداخلی در محیط سایت شما ایجاد کنند که وبسایت شما تا زمان بررسی و رفع مشکل، از دسترس خارج شود. بنابراین همانطور که مشخص است، هیچ یک از این موارد نمیتواند به هیچ شکل به نفع شما باشد.
البته منظور ما این نیست که هیچ چیز جدیدی را تست نکنید، منظور ما این است که اولا برای تست کردن، یک محیط آزمایشی برای خود ایجاد کرده و از تست محتوای جدید به صورت مستقیم در سایت اصلیتان خودداری کنید و دوما فقط محتوایی را به کار بگیرید که واقعا به آن نیاز داشته باشید و از صحت و کیفیت کارکرد آن مطمئن باشید.
دقیقا در مقابل این موارد، حالتی قرار دارد که در آن قالبی مناسب و بهینه برای سایت انتخاب شده و در آن از منابع قابل اعتماد بهره گرفته میشود. در این حالت در صورت تلفیق این قالب مناسب با یک سیستم کش، میتوانید انتظار داشته باشید که سرعت بارگذاری سایت شما افزایش یافته، کاربری آن دلنشین و آسان شده و همین موارد منجر به افزایش بازدید سایت شما شود.
گوگل آنالیتیکز و کنسول جستجوی گوگل ابزارهایی هستند که میتوانند به صورت غیر مستقیم به شما در افزایش بازدید سایت کمک کنند. به عنوان مثال شما میتوانید در کنسول جستجوی گوگل، کلمات کلیدی که سایت شما در آن رتبه مناسبی کسب کرده را در کنار کلماتی که هنوز در آنها به رتبه مناسبی دست پیدا نکرده اید مشاهده کنید. در این حالت مقایسه این دو دسته از کلمات کلیدی و بررسی دلایل قوت و ضعف شما در هر دو این گروه ها، بسیار آسان خواهد بود. حال ممکن است بر همین اساس تصمیم بگیرید تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید. پس از اعمال این تغییرات و گذشتن مدت زمان مناسب، شما میتوانید به راحتی تغییر رتبه خود در هر یک از کلمات را در کنسول جستجو مشاهده کرده و از تاثیر گذاری یا عدم تاثیر تغییرات خود در سایت با خبر شوید.
گوگل آنالیتیکز هم میتواند به شیوه ای مشابه به شما در زمینه ارزیابی و افزایش بازدید سایت کمک کند. مثلا شما میتوانید با استفاده از این ابزار متوجه شوید که در چه روزهایی بازدید سایت شما از همیشه بیشتر است و برای آن روزها تصمیم های خاصی اتخاذ کنید. یا میتوانید ببینید که پر بازدید ترین و کم بازدید ترین محتوای درج شده در سایت شما چه هستند و بر اساس اطلاعات به دست آمده تصمیم بگیرید که لازم است چه استراتژی را برای رشد وبسایت خود در پیش بگیرید.
البته اطلاعاتی که در کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکز به شما ارائه مشوند، به آنچه در بالا به آن اشاره شد محدود نبوده و شما با کمی خلاقیت میتوانید از هردو این ابزارها، اطلاعات واقعا ارزشمندی را استخراج نموده و در جذب ترافیک بیشتر برای سایت خود، از آن ها بهره بگیرید.
این مورد را حتما پیش از این هم بارها شنیده اید و شنیدن آن دیگر واقعا برایتان تکراری شده. اما خوب، اجازه بدهید ما هم چند خطی درباره آن صحبت کنیم. صادقانه و در قالب یک جمله اینطور بگوییم که با کپی پیست کردن به هیچ یک از اهدافتان دست پیدا نخواهید کرد. از این بدتر سایت هایی هستند که با استفاده از سیستم های خبرخوان و ارسال اتوماتیک، اقدام به ارسال محتوا در سایت میکنند و از باز هم از آن بدتر سایت هایی هستند که انتظار دارند با کپی کردن لینک و عناوین یک سری سایت های پر بازدید، خودشان به بازدید دست پیدا کنند. این روش ها شاید در یک بازه زمانی کوتاه باعث رسیدن به یک سری نتایج دلخواه هم بشوند ولی در دراز مدت فقط به ضرر شما خواهند بود
بجای استفاده از روش های فوق، ما توصیه میکنیم که همواره سعی کنید محتوای غیر تکراری، ارزشمند و حاوی اطلاعات مفید در سایت خود درج کنید. اینکه مطلب جالبی را مطالعه کنید، حول آن اطلاعات کسب کنید و سپس به شکل دیگری و به قلم خودتان، محتوایی با همان موضوع را در سایتتان درج کنید، هیچ اشکالی ندارد. مادامی که مطالب شما مفید بوده، تازگی داشته و از جایی کپی نشده باشند و همچنین از طول مناسبی هم برخوردار باشند، میتوانید انتظار داشته باشید که همین مطالب منجر به دریافت بازدید بیشتر از موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت شما شوند.
سایتتان فروشگاهی است؟ صاحب یک سایت شرکتی هستید؟ قصد معرفی نمونه کارهایتان را در سایتتان دارید؟ اصلا فرقی نمیکند! در همه این حالات، وبلاگ نویسی رفیق شفیق شماست. وبلاگ نویسی حول محور محتوایی مایلید وبسایت شما در رابطه با آنها جایگاهی کسب کرده و بین کاربران مطرح شود، میتواند به شما در افزایش بازدید سایتتان کمک کند. این افزایش بازدید از دو طریق صورت خواهد گرفت. اول اینکه کاربران پس از مشاهده مطالب وبلاگ شما، در صورت مفید بودن آنها، باز هم به صورت مستقیم به وبسایت شما سر خواهند زد. دوم اینکه اگر محتوای درج شده در وبسایت شما از موضوع، طول و نوشتار مناسبی برخوردار باشد، مورد توجه موتورهای جستجو نیز قرار خواهید گرفت.
بسیاری از اوقات پیش می آید که کاربران قبل از اینکه یک شرکت را بشناسند، با یکی از نوشته های وبلاگ آن شرکت آشنا میشوند و همین دریچه ای میشود برای آشنای بیشتر آنها با سایت اصلی این شرکت. (البته شرکت فقط یک مثال است و این مسئله در مورد هر نوع سایت دیگری صادق خواهد بود)
واقعیت این است که اگر سایتتان را به تازگی راه اندازی کرده باشید، جذب ترافیک و افزایش بازدید سایت ممکن است نیازمند صبر ایوب باشد! ما هم که همه به شدت صبور …
در این حالت برای اینکه کمی به پروسه پیشرفت و شناخته شدن سایتتان سرعت ببخشید، میتوانید در یکی دو وبسایت شناخته شده، به عنوان نویسنده مهمان، مقاله درج کرده و به همین شکل کاربران سایت های مربوطه را با سایت جدید خود آشنا کنید. البته این روش ممکن است برای هر وبسایتی با هر مضمونی مناسب نباشد. و البته مانع کوچکی هم که در این مسیر سر راه شما وجود دارد، پیدا کردن سایت مطرحی است که حاضر به پذیرش مقاله شما به عنوان یک نویسنده مهمان باشد. نا امید نشوید … اگر بگردید حتما پیدا میکنید.
تبلیغات اینترنتی خصوصا در صورتی که از کانال های صحیح انجام شوند میتوانند در مدت زمانی بسیار کوتاه، منجر به افزایش بازدید سایت شما به صورت چشمگیر شوند. برای تبلیغات آنلاین انتخاب های متعددی را پیش رو دارید. در اینجا قصد نداریم به معرفی این کانال های تبلیغاتی بپردازیم ولی توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید از تبلیغات اینترنتی نتایج مناسبی کسب کنید اولا میبایست بازه تبلیغاتی شما مناسب باشد و دوما میبایست بودجه مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. همچنین پیش از تبلیغ به این نکته فکر کنید که آیا فقط مایلید ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید و یا به دنبال جذب مشتری هستید؟ در هر یک از این حالات، کانال تبلیغاتی که برای هدف شما مناسب است، متفاوت خواهد بود.
نوع دیگری از تبلیغات آنلاین، رپورتاژ است. تبلیغ از نوع رپورتاژ بیشتر به افرادی توصیه میشود که تصمیم دارند ۱ – خدمات ارائه شده توسط خود را به مخاطبین معرفی کنند و ۲ – قصد ایجاد اعتماد در بین مخاطبین خود را دارند. خواندن رپورتاژی در مورد خدمات شما از زبان سایتی که یک مخاطب به آن اطمینان دارد، باعث ایجاد ناخوداگاه اعتماد به شما هم خواهد شد. این مسئله حتی در زمانی که کاربر به طور کامل به تبلیغاتی بودن رپورتاژ آگاه است نیز صادق خواهد بود.
در این قسمت به این نکته هم اشاره کنیم که “رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود”. بنابراین در صورتی که مایلید تبلیغات شما نتایج مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورند، لازم است که از یک پلن تبلیغاتی متداول و با بودجه مناسب بهره بگیرید و شیوه تبلیغات شما نباید به این صورت باشد که امروز با تبلیغات کولاک کنید و فردا دیگر بودجه ای برای تبلیغ نداشته باشید چرا که همین مسئله باعث به فراموشی سپردن سایت شما خواهد شد.
استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید سایت، موضوع جدیدی نیست که بخواهیم به توضیح چگونگی کارکرد یا نحوه تاثیر آن در بازدید سایت شما بپردازیم. در این مورد اشاره به این نکته کافی است که کاربران شما خود عموما از کاربران شبکه های اجتماعی مختلفی نیز هستند. بنابراین اگر بتوانید ارتباط خود را با کاربرانتان از طریق روش های مورد علاقه شان حفظ کنید و صدای خود را از شیوه مورد علاقه شان به گوش آنها برسانید، بدون شک به این شکل بازدید کنندگان و مخاطبینی همیشگی کسب خواهید کرد که میتوانند به شما در رشد بازدید و به همان اندازه موفقیت سایتتان، به شکل چشمگیری کمک کنند.
اولویت هایتان را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر اخیرا یک سایت خبری یا تفریحی راه اندازی کرده باشید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که طی یک بازه زمانی کوتاه یکی دو ماهه، همه ی مطالب مورد نظرتان را در سایت قرار دهید. بنابراین پیش از شروع کار باید اولویت هایتان را مشخص کنید. باید بدانید که مایلید پیش از هر چیز برای چه نوع مطالبی از موتورهای جستجو، ورودی دریافت کنید. مثلا ممکن است شما ۱۰ ها موضوع را برای درج محتوا در سایتتان مد نظر داشته باشید. ولی در ابتدا لازم است که فقط یکی دو مورد از این گروه ها را انتخاب کرده و شروع به درج مطلب در رابطه با آنها کنید.
اینکه وبسایت شما در یکی دو دسته ی خاص از خود قدرت نشان دهد، خیلی بهتر از این است که در همه مواردی تنها دستی به سطح موضوع بکشد. با دنبال کردن این راه کار خواهید دید که به مرور زمان، وبسایت شما در موضوع هایی که بهتر به آنها پرداخته اید، هر روز پیشرفت کرده و ورودی های بیشتری از موتورهای جستجو دریافت میکند. دنبال کردن همین استراتژی برای سایر موضوع های باقی مانده هم میتواند به همین نحو به شما در افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بیشتر کمک کند.
پیش از اینکه شروع به درج هر نوع مطلبی در سایتتان بکنید، لازم است با تحقیق و بررسی، متوجه شوید که مخاطبین شما بیشتر به دنبال چه کلمات کلیدی هستند و شما مایلید دقیقا برای چه عبارت هایی از موتورهای جستجو ورودی دریافت کنید. در اینجا باید این نکته را مد نظر داشته باشید رسیدن به صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برای هر عبارتی کار آسانی نیست. مثلا عبارت دانلود را در نظر بگیرید، اگر هدفتان را رسیدن به صفحه اول برای عبارت دانلود قرار دهید، مطمئنا به این سادگی ها به این هدف دست پیدا نخواهید کرد و سریعا دلسرد خواهید شد. بجای تمرکز روی کلمات کلیدی یک کلمه ای، روی کلمات کلیدی بلند مرتبط با کار خود تمرکز کنید. مثلا اگر سایت شما دانلود است، میتوانید کارتان را با تمرکز روی دانلود نرم افزار های خاص شروع کنید. مثلا کسب رتبه مناسب برای عبارت “دانلود فتوشاپ” شاد آسان نباشد ولی رسیدن به صفحه اول برای عبارت “دانلود فتوشاپ پرتابل برای ویندوز” قطعا بسیار آسان تر و دست یافتنی تر است.
و اما یک نکته ی بسیار مهم دیگر. گاهی پیش می آید که نمیتوانید بین نوشتن در رابطه با دو کلمه کلیدی مختلف تصمیم بگیرید. مثلا نمیدانید که مخاطبین شما بیشتر به دنبال “دانلود قالب وردپرس” هستند و یا به دنبال “دانلود قالب جوملا” در اینجا ابزاری بسیار کاربردی به نام Google Trends به کار شما می آید. با استفاده از این ابزار شما میتوانید چندین عبارت را با هم مقایسه کرده و مشاهده کنید که کاربران اینترنت بیشتر به دنبال کدام یک از این عبارت ها جستجو کرده اند. سپس عبارتی را انتخاب کنید که طرفدار بیشتری داشته است. به همین شیوه با صرف کمترین زمان و کمترین مقدار کار ممکن، میتوانید ترافیک ورودی سایت خود را از موتورهای جستجو افزایش داده و منجر به افزایش بازدید سایت خود شوید.
در دنیای شلوغ اینترنت، با این همه سایت های دارای موضوع های مشابه، اگر ارتباطتتان را به صورت دائمی با کاربرانتان حفظ نکنید، خیلی سریع به فراموشی سپرده خواهید شد. و فراموشی هم مساوی است با کاهش بازدید های سایت شما. برای پرهیز از این مشکل، راه حل های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه حل ها ارسال خبرنامه برای مخاطبین سایت است. برای وبسایت خود یک لیست خبرنامه ایجاد کنید و مخاطبین خود را به عضویت در این لیست دعوت کنید. سپس به صورت مرتب، مثلا هر هفته، به افرادی که در این خبرنامه عضو شده اند، خبرنامه ارسال کرده و آنها را از آخرین تغییرات سایت خود با خبر کنید. ارسال خبرنامه به بازگرداندن مجدد کاربران به سایت شما و تبدیل آنها به مخاطبین همیشگی وبسایتتان، کمک شایان توجهی خواهد کرد.
درج محتوای آموزشی در سایت و ارائه ابزارهای رایگان به کاربران به دو طریق میتواند به افزایش بازدید سایت شما منجر شود. اول اینکه شما میتوانید کاربران را با ارائه یک ابزار رایگان مفید، به عضویت در خبرنامه خود تشویق کنید. و دوم اینکه اگر در سایت خود محتوای آموزشی درج کنید، کاربران، بارها و بارها به سایت شما بازگشته و از محتوای آموزشی شما بهره میگیرند. برخی از آنها نیز سوالاتی را با شما مطرح کرده و با شما ارتباط برقرار میکنند و همین موارد میتواند نقطه آغاز گسترش مخاطبین وبسایت شما باشد.
قبلا وقتی به استفاده از SSL در سایت اشاره میکردیم، تنها تاکید ما بر روی گزینه امنیت بود. اما حالا دیگر فقط این مسئله مطرح نیست. مدتی هست که گوگل، وبمستر ها را به بهره گیری از SSL در سایت دعوت کرده. حتی از کروم ۵۶ به بعد، کلیه صفحاتی که در آنها از کاربر درخواست رمز میشود، اگر دارای SSL نباشند، به عنوان نا امن قلمداد شده و در آنها هشداری مبنی بر عدم امنیت سایت به نمایش در خواهد آمد. علاوه بر این، حالا دیگر HTTPS یکی از فاکتور هایی است که گوگل در رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو به آن توجه میکند. بنابر تمامی این دلایل، استفاده از SSL در سایت شما میتواند به افزایش بازدید سایت شما و جلب اعتماد کاربران کم کند و عدم استفاده از آن ممکن است به از دست دادن بازدید و از دست دادن اعتماد کاربران منجر شود.
کاربران، امروز بیش از هر زمان دیگری از موبایل ها و تبلت های خود برای مرور صفحات اینترنت بهره میگیرند. بنابراین اگر میخواهید وبسایت شما به خوبی پاسخگوی همه مخاطبینش باشد، وقت آن است که فکری هم به حال این موضوع بکنید. سازگاری سایت با موبایل ها یا اصطلاحا Mobile Friendly بودن یک سایت، مسئله ای است که گوگل در زمان اعلام نتایج جستجو به اشخاصی که از طریق موبایل و تبلت در اینترنت جستجو میکنند، برای آن اهمیت ویژه ای قائل میشود. بنابراین اگر سایت شما با موبایل ها و تبلت ها سازگار نبوده و ریسپانسیو نباشد، ممکن است بخش اعظمی از بازدیدکنندگانی که از این نوع دیوایس ها برای مرور اینترنت استفاده میکنند را از دست بدهید.
جذب مخاطب و افزایش بازدید سایت یک طرف و حفظ مخاطب تازه و تبدیل آن به مخاطب همیشگی، یک طرف دیگر … اگر به دنبال این هستید که کاربران بارها و بارها به سایت شما سر بزنند، لازم است که دسترسی مجدد به سایت و مطالب دلخواهشان را برای آنها آسان کنید. برای این کار میتوانید از شیوه های زیر استفاده کنید :
البته موارد فوق تنها چند مثال از ساده کردن دسترسی مجدد به وبسایت شما و مطالب آن هستند. در این میان میتوان به موارد دیگری هم اشاره کرد که شاید پیاده سازی آنها کمی دشوار تر و پیچیده تر باشد. مثلا ارائه اپلیکیشن برای سایت با امکان لایک کردن و ذخیره مطالب برای مطالعات بعدی و …
در بالا سعی کردیم به عموم مواردی که بهره گیری از آنها میتواند به افزایش بازدید سایت شما منجر شود اشاره کنیم. راستی شما چه روش دیگری را برای افزایش طبیعی بازدید سایت پیشنهاد میدهید؟ روش های خود را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید … منتظر شما هستیم.